Aktualności
„Konkurs Prezesa GUS na gminę o najwyższym odsetku spisanych gospodarstw rolnych w kanale samospisu".
Szanowni Państw Prezes GUS ogłosił konkurs na gminę o najwyższym odsetku spisanych gospodarstw rolnych w kanale samospisu.
Celem Konkursu jest zmobilizowanie gmin do aktywnego promowania idei samospisu w ramach Powszechnego Spisu Rolnego 2020. Termin zgłaszania się do konkursu upływa z dniem 25 listopada br., a zakończenie jest ogłoszenie zwycięzców do 15 grudnia br.
Konkurs adresowany jest do gmin, w których użytkownicy gospodarstw rolnych dokonują samospisu internetowego w okresie od 1 września do 30 listopada 2020 r.
W konkursie gminy w każdym województwie otrzymają nagrody, odpowiednio:
· za zajęcie I miejsca - 5 _komputerów all-in-one, 2 urządzenia wielofunkcyjne,_
· za zajęcie II miejsca - 3 _komputery stacjonarne, 3 monitory, 4 tablety, 1 urządzenie wielofunkcyjne,_
· za zajęcie III miejsca - 2 _komputery stacjonarne, 2 monitory, 3 tablety, 1 urządzenie wielofunkcyjne,_
· za zajęcie IV miejsca - 7 _tabletów, 1 urządzenie wielofunkcyjne,_
· za zajęcie V miejsca - 6 _tabletów, 1 urządzenie wielofunkcyjne._
Dodatkowo Komitety Konkursowe będą mogły przyznać nagrodę specjalną Prezesa GUS w każdym województwie. Nagroda przeznaczona jest dla gminy najbardziej zaangażowanej we współpracę z Urzędem Statystycznym, gdzie brane są pod uwagę wszystkie działania obejmujące okres od początku do końca trwania PSR 2020 tj. od 1.09.2020 r. do 30.11.2020 r. Nagrodę specjalną stanowi sprzęt elektroniczny w postaci _7 tabletów i 1 urządzenia wielofunkcyjnego.
Wszystkie informacje związane z konkursem, Regulamin, skład jury, będą opublikowane na stronie https://spisrolny.gov.pl w zakładce konkursy.
Niezależnie od powyższego przesyłam Państwu regulamin konkursu wraz z załącznikami i zachęcam do wzięcia udziału.
Osobą do kontaktu w sprawie Konkursu w województwie łódzkim, a także przyjmującą zgłoszenia jest p. Marta Gonerska (e-mail m.gonerska@stat.gov.pl, tel. 42 6839014)
Data Opublikowania: 17/11/2020
Czytaj więcejUPOMINEK ZA SAMOSPIS DLA GMIN
KAŻDY, kto chce wspomóc gminę i spisze się SAM w kanale SAMOSPISU i wyśle na adres promocjeLDZ@stat.gov.pl
wiadomość e-mail, wpisując w tytuł SAMOSPIS DLA GMIN – otrzyma UPOMINEK od Urzędu Statystycznego w Łodzi.
Wystarczy po dokonaniu samospisu wysłać e-mail o tytule SAMOSPIS DLA GMIN, w treści podając numer spisanego
gospodarstwa wraz z danymi do wysyłki upominku.
Upominki otrzymają gospodarstwa, które pomyślnie zakończyły samospis pomiędzy 13.11 a 30.11.2020 r.
Upominki zostaną wysłane po zakończeniu Spisu Rolnego, a wśród nich znajdą się losowo m.in. koszulki,
czapeczki, powerbanki, pendrive, notesy, plecaki, torby na dokumenty, kubki termiczne, skarbonki, itp…
ZAPRASZAMY DO SAMOSPISU !
https://spisrolny.gov.pl/cyfrowa-gmina-psr-2020
Data Opublikowania: 17/11/2020
Czytaj więcej800 100 115-nowa infolinia wsparcia dla samorządów, podmiotów leczniczych i organów sanitarnych
5 listopada ruszyła całodobowa bezpłatna infolinia telefoniczna, której zadaniem będzie określenie potrzeb wsparcia ośrodków pomocy społecznej, organizacji pozarządowych i innych instytucji pomocowych. Jej obsługą zajmą się żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej.
800 100 115– pod tym bezpłatnym numerem telefonu czynnym przez całą dobę, pracownicy placówek i organizacji pomocowych będą mogli zgłosić wnioski o wsparcie ich działań w terenie i pomoc podopiecznym. Żołnierz obsługujący infolinię przekaże taką informację koordynatorowi z naszej brygady, który zajmie się realizacją danego zadania.
Z założenia infolinia ma być narzędziem pomocniczym, wykorzystywanym w przypadku braku możliwości złożenia wniosku o pomoc inną drogą (zarówno przez internetową aplikację „Platforma wsparcia WOT”, jak też w formie tradycyjnej – za pomocą pisma czy faksu).
Przypomnijmy: wiosną tego roku WOT uruchomiły aplikację „Platforma wsparcia WOT”. Jest to aplikacja webowa dostępna pod adresem: https://pomocwot.ron.mil.pl, mogą z niej korzystać tylko zarejestrowane podmioty. Aby dokonać rejestracji należy wysłać email z wnioskiem o rejestrację na adres: pomocwot(at)mon.gov.pl, w odpowiedzi wnioskodawca otrzyma wiadomość z prośbą o przesłanie szczegółowych danych niezbędnych do rejestracji. Po przejściu rejestracji użytkownik otrzymuje pełen dostęp do usługi i informacji o etapie jej realizacji.
Dotychczas do 9 Łódzkiej Brygady Obrony Terytorialnej składane były wnioski dotyczące głównie transportu i dystrybucji żywności dla osób najbardziej potrzebujących, zaopatrzenia w materiały ochronne i płyny do dezynfekcji, zakupów i dostarczania leków, wsparcia personelu ośrodków pomocy społecznej i medycznego, czy też budowy polowych izb przyjęć przy szpitalach.
Uruchomienie telefonicznej infolinii jest kolejnym działaniem podejmowanym przez Wojska Obrony Terytorialnej w ramach wsparcia działań związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. Operacja prowadzona przez WOT nosi nazwę „Trwała Odporność”. Jej cel skupia się w pięciu słowach: Zapobiegaj, Identyfikuj, Izoluj, Wspieraj, Odtwarzaj.
W swoich działaniach żołnierze 9ŁBOT ukierunkowują się na wsparcie opieki medycznej, służb sanitarnych i samorządów w województwie łódzkim. Przeprowadzają badania wymazowe, wspierają domy pomocy społecznej, uczestniczą w pracach administracyjnych w stacjach sanitarno – epidemiologicznych, szpitalach oraz wspierają Policję w monitorowaniu przestrzegania obostrzeń przez osoby objęte kwarantanną.
Data Opublikowania: 17/11/2020
Czytaj więcejInformacja o wynikach z przeprowadzonych konsultacji społecznych na temat projektu „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”
Konsultacje społeczne zostały przeprowadzone w dniach od 23 października 2020 r. do dnia 30 października 2020 r. w celu poznania opinii i uwag organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1057) na temat projektu „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”.
Ogłoszenie o konsultacjach wraz z formularzem do zgłaszania uwag i opinii w ramach prowadzonych konsultacji i projektem „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok” zostały umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Bedlno www.ugbedlno.bip.org.pl, na stronie internetowej Gminy www.bedlno.pl, a także na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Bedlno. Zainteresowane podmioty otrzymały możliwość przekazania swoich opinii i uwag z zastosowaniem formularza konsultacyjnego poprzez jego przesłanie wraz z ewentualnymi uwagami pocztą elektroniczną na adres e-mail ug@bedlno.pl., bądź osobiście w Urzędzie Gminy Bedlno, Sekretariat, pokój Nr 14.
W ogłoszeniu wskazano przedmiot konsultacji, datę rozpoczęcia i zakończenia konsultacji, cel konsultacji, formę przeprowadzenia konsultacji i ich zasięg terytorialny. Konsultacje przeprowadzane były w terminie od 23 października 2020 r. do 30 października 2020 r. włącznie. W wyznaczonym terminie przeprowadzenia konsultacji nie zgłoszono żadnych opinii, uwag ani propozycji zmian projektu „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”.
Zgodnie z Uchwałą Nr XXI/179/2013 Rady Gminy Bedlno z dnia 30 września 2013 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, wyniki konsultacji zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Bedlno www.ugbedlno.bip.org.pl, na stronie internetowej Gminy www.bedlno.pl, dodatkowo także na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Bedlno.
Przedstawia się je również Radzie Gminy Bedlno w uzasadnieniu do projektu „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”.
Wójt Gminy Bedlno
Data Opublikowania: 10/11/2020
Czytaj więcejSkrócony został czas na wypełnienie formularza ONLINE
Od 9 listopada br. wprowadzamy ważną zmianę dla osób, które dokonują samospisu – skracamy czas na wypełnienie formularza z 14 dni do 5 dni.
Od poniedziałku 9 listopada br. na przeprowadzenie samospisu rolnicy mają 5 dni od momentu pierwszego skutecznego zalogowania do aplikacji. Po upływie 5 dni, logowanie do formularza nie będzie możliwe. Z rolnikami, którzy w tym czasie nie zakończą uzupełniania formularza skontaktuje się rachmistrz. Wcześniej rolnicy mieli na wypełnienie samospisu 14 dni od daty pierwszego skutecznego logowania. Z uwagi na zbliżający się termin zakończenia spisu czas na wypełnienie samospisu został ograniczony do 5 dni.
Przypominamy jednocześnie, że Powszechny Spis Rolny trwa do 30 listopada br.
Data Opublikowania: 10/11/2020
Czytaj więcej