Aktualności

„Konkurs Prezesa GUS na gminę o najwyższym odsetku spisanych gospodarstw rolnych w kanale samospisu".

Szanowni  Państw  Prezes  GUS  ogłosił  konkurs  na  gminę  o  najwyższym odsetku  spisanych  gospodarstw  rolnych  w  kanale  samospisu.

Celem  Konkursu  jest  zmobilizowanie  gmin  do  aktywnego  promowania  idei samospisu  w  ramach  Powszechnego  Spisu  Rolnego  2020.  Termin  zgłaszania się  do  konkursu  upływa  z  dniem  25  listopada  br.,  a  zakończenie  jest ogłoszenie  zwycięzców  do  15  grudnia  br.

Konkurs  adresowany  jest  do  gmin,  w  których  użytkownicy  gospodarstw rolnych  dokonują  samospisu  internetowego  w  okresie  od  1  września  do  30 listopada  2020  r.

W  konkursie  gminy  w  każdym  województwie  otrzymają  nagrody, odpowiednio:

·                  za  zajęcie  I  miejsca  -  5  _komputerów  all-in-one,  2 urządzenia  wielofunkcyjne,_

·                  za  zajęcie  II  miejsca  -  3  _komputery  stacjonarne,  3 monitory,  4  tablety,  1  urządzenie  wielofunkcyjne,_

·                  za  zajęcie  III  miejsca  -  2  _komputery  stacjonarne,  2 monitory,  3  tablety,  1  urządzenie  wielofunkcyjne,_

·                  za  zajęcie  IV  miejsca  -  7  _tabletów,  1  urządzenie wielofunkcyjne,_

·                  za  zajęcie  V  miejsca  -  6  _tabletów,  1  urządzenie wielofunkcyjne._

Dodatkowo  Komitety  Konkursowe  będą  mogły  przyznać  nagrodę specjalną  Prezesa  GUS  w    każdym  województwie.  Nagroda  przeznaczona jest  dla  gminy  najbardziej  zaangażowanej  we  współpracę  z  Urzędem Statystycznym,  gdzie  brane  są  pod  uwagę  wszystkie  działania obejmujące  okres  od  początku  do  końca  trwania  PSR  2020  tj.  od 1.09.2020  r.  do  30.11.2020  r.  Nagrodę  specjalną  stanowi  sprzęt elektroniczny  w  postaci  _7  tabletów  i  1  urządzenia  wielofunkcyjnego.

Wszystkie  informacje  związane  z  konkursem,  Regulamin,  skład  jury, będą  opublikowane  na  stronie  https://spisrolny.gov.pl  w  zakładce konkursy.

Niezależnie  od  powyższego  przesyłam  Państwu  regulamin  konkursu  wraz z  załącznikami  i  zachęcam  do  wzięcia  udziału.

Osobą  do  kontaktu  w  sprawie  Konkursu  w  województwie  łódzkim,  a także  przyjmującą  zgłoszenia  jest  p.  Marta  Gonerska  (e-mail m.gonerska@stat.gov.pl,  tel.  42  6839014)

Data Opublikowania: 17/11/2020

Czytaj więcej

UPOMINEK ZA SAMOSPIS DLA GMIN

 

KAŻDY, kto chce wspomóc gminę i spisze się SAM w kanale SAMOSPISU i wyśle na adres  promocjeLDZ@stat.gov.pl

wiadomość e-mail, wpisując w tytuł  SAMOSPIS DLA GMIN  – otrzyma  UPOMINEK  od Urzędu Statystycznego w Łodzi.

Wystarczy  po dokonaniu samospisu  wysłać e-mail o tytule  SAMOSPIS DLA GMIN, w treści podając numer spisanego
gospodarstwa wraz z danymi do wysyłki upominku.

Upominki otrzymają gospodarstwa, które pomyślnie zakończyły samospis pomiędzy 13.11 a 30.11.2020 r.

Upominki zostaną wysłane po zakończeniu Spisu Rolnego, a wśród nich znajdą się losowo m.in. koszulki,
czapeczki, powerbanki, pendrive, notesy, plecaki, torby na dokumenty, kubki termiczne, skarbonki, itp…

ZAPRASZAMY DO SAMOSPISU !

https://spisrolny.gov.pl/cyfrowa-gmina-psr-2020

Data Opublikowania: 17/11/2020

Czytaj więcej

800 100 115-nowa infolinia wsparcia dla samorządów, podmiotów leczniczych i organów sanitarnych

  5 listopada ruszyła całodobowa bezpłatna infolinia telefoniczna, której zadaniem będzie określenie potrzeb wsparcia ośrodków pomocy społecznej, organizacji pozarządowych i innych instytucji pomocowych. Jej obsługą zajmą się żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej.

800  100  115– pod tym bezpłatnym numerem telefonu czynnym przez całą dobę,  pracownicy   placówek i organizacji pomocowych będą mogli zgłosić wnioski o wsparcie ich działań w terenie i pomoc podopiecznym. Żołnierz obsługujący infolinię przekaże taką informację koordynatorowi z naszej brygady, który zajmie się realizacją danego zadania.

Z założenia infolinia ma być narzędziem pomocniczym, wykorzystywanym w przypadku braku możliwości złożenia wniosku o pomoc inną drogą (zarówno przez internetową aplikację „Platforma wsparcia WOT”, jak też w formie tradycyjnej – za pomocą pisma czy faksu).

Przypomnijmy: wiosną tego roku WOT uruchomiły aplikację „Platforma wsparcia WOT”. Jest to aplikacja webowa dostępna pod adresem: https://pomocwot.ron.mil.pl, mogą z niej korzystać tylko zarejestrowane podmioty. Aby dokonać rejestracji należy wysłać email z wnioskiem o rejestrację na adres: pomocwot(at)mon.gov.pl, w odpowiedzi wnioskodawca otrzyma wiadomość z prośbą o przesłanie szczegółowych danych niezbędnych do rejestracji. Po przejściu rejestracji użytkownik otrzymuje pełen dostęp do usługi i informacji o etapie jej realizacji.

Dotychczas do 9 Łódzkiej Brygady Obrony Terytorialnej składane były wnioski dotyczące głównie transportu i dystrybucji żywności dla osób najbardziej potrzebujących, zaopatrzenia w materiały ochronne i płyny do dezynfekcji, zakupów i dostarczania leków, wsparcia personelu ośrodków pomocy społecznej i medycznego, czy też budowy polowych izb przyjęć przy szpitalach.

Uruchomienie telefonicznej infolinii jest kolejnym działaniem podejmowanym przez Wojska Obrony Terytorialnej w ramach wsparcia działań związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. Operacja prowadzona przez WOT nosi nazwę „Trwała Odporność”. Jej cel skupia się w pięciu słowach: Zapobiegaj, Identyfikuj, Izoluj, Wspieraj, Odtwarzaj.

W swoich działaniach żołnierze 9ŁBOT ukierunkowują się na wsparcie opieki medycznej, służb sanitarnych i samorządów w województwie łódzkim. Przeprowadzają badania wymazowe, wspierają domy pomocy społecznej, uczestniczą w pracach administracyjnych w stacjach sanitarno – epidemiologicznych, szpitalach oraz wspierają Policję w monitorowaniu przestrzegania obostrzeń przez osoby objęte kwarantanną.

 

Data Opublikowania: 17/11/2020

Czytaj więcej

Informacja o wynikach z przeprowadzonych konsultacji społecznych na temat projektu „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”

Konsultacje społeczne zostały przeprowadzone w dniach od 23 października 2020 r. do dnia 30 października 2020 r. w celu poznania opinii i uwag organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1057) na temat projektu „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”.

 

Ogłoszenie o konsultacjach wraz z formularzem do zgłaszania uwag i opinii w ramach prowadzonych konsultacji i projektem „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok” zostały umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Bedlno www.ugbedlno.bip.org.pl, na stronie internetowej Gminy www.bedlno.pl, a także na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Bedlno. Zainteresowane podmioty otrzymały możliwość przekazania swoich opinii i uwag z zastosowaniem formularza konsultacyjnego poprzez jego przesłanie wraz z ewentualnymi uwagami pocztą elektroniczną na adres e-mail ug@bedlno.pl., bądź osobiście w Urzędzie Gminy Bedlno, Sekretariat, pokój Nr 14.

 

W ogłoszeniu wskazano przedmiot konsultacji, datę rozpoczęcia i zakończenia konsultacji, cel konsultacji, formę przeprowadzenia konsultacji i ich zasięg terytorialny. Konsultacje przeprowadzane były w terminie od  23 października 2020 r. do 30 października 2020 r. włącznie.    W wyznaczonym terminie przeprowadzenia konsultacji nie zgłoszono żadnych opinii, uwag ani propozycji zmian projektu „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”.

 

Zgodnie z Uchwałą Nr XXI/179/2013 Rady Gminy Bedlno z dnia 30 września 2013 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, wyniki konsultacji zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Bedlno www.ugbedlno.bip.org.pl, na stronie internetowej Gminy www.bedlno.pl, dodatkowo także na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Bedlno.

 

Przedstawia się je również Radzie Gminy Bedlno w uzasadnieniu do projektu „Programu współpracy Gminy Bedlno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok”.

Wójt Gminy Bedlno

 

/-/ Józef Ignaczewski

Data Opublikowania: 10/11/2020

Czytaj więcej

Skrócony został czas na wypełnienie formularza ONLINE

 

Od 9 listopada br. wprowadzamy ważną zmianę dla osób, które dokonują samospisu – skracamy czas na wypełnienie formularza z 14 dni do 5 dni.

Od poniedziałku 9 listopada br. na przeprowadzenie samospisu rolnicy mają 5 dni od momentu pierwszego skutecznego zalogowania do aplikacji. Po upływie 5 dni, logowanie do formularza nie będzie możliwe. Z rolnikami, którzy w tym czasie nie zakończą uzupełniania formularza skontaktuje się rachmistrz. Wcześniej rolnicy mieli na wypełnienie samospisu 14 dni od daty pierwszego skutecznego logowania. Z uwagi na zbliżający się termin zakończenia spisu czas na wypełnienie samospisu został ograniczony do 5 dni.

Przypominamy jednocześnie, że Powszechny Spis Rolny trwa do 30 listopada br.

Data Opublikowania: 10/11/2020

Czytaj więcej