Aktualności

Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!

KOMUNIKAT MINISTERSTWA CYFRYZACJI

 

19 czerwca 2018 r.

Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!

Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to Profil Zaufany i kilka minut.

Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od dnia wystawienia karty urodzenia. Do tej pory mieli tylko jedną opcję – wizyta w urzędzie. Od 1 czerwca mają wybór – pędzić do urzędu czy spędzić ten czas z nowym członkiem rodziny.

Zdążysz w trakcie drzemki

Prościej, szybciej i wygodniej – to najkrótszy opis uruchomionej usługi.  Jak z niej skorzystać? Cały proces to 5 prostych kroków.

WAŻNE: rodzic, który będzie rejestrował narodziny (może to być zarówno mama, jak i tata) musi mieć aktualny Profil Zaufany. Jeśli go nie masz, sprawdź jak to zmienić.

Co dalej? Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl i tam wybierz usługę, z której chcesz skorzystać. Po zalogowaniu, system poprosi Cię o potwierdzenie, że jesteś matką/ojcem dziecka. Następnie – o zweryfikowanie Twoich danych.

Jak tylko to zrobisz, przejdziesz do zarejestrowania narodzin potomka. To czego potrzebujesz na tym etapie to m.in. nazwa szpitala, w którym dziecko przyszło na świat oraz imię dziecka. Dobrze, by było uzgodnione przez oboje rodziców ;-) Ustal także numer Twojego aktu małżeństwa lub urodzenia (jeśli nie jesteś w związku małżeńskim) - to znacznie ułatwi weryfikację Twoich danych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kilka kliknięć i gotowe.

Kolejny krok to wybór adresu, pod którym chcesz zameldować dziecko oraz sposobu odebrania dokumentów. Do wyboru masz skrzynkę na ePUAP, odbiór osobisty lub przesyłkę tradycyjną pocztą. Ostatni krok to podgląd wniosku i podpis (Profilem Zaufanym).

Gotowe! Wszystko powinno potrwać krócej, niż poobiednia drzemka malucha. 

Rejestracja w 5 krokach

Tak to wygląda w skrócie:

Krok 1: oświadczasz, że jesteś matką/ojcem dziecka

Krok 2: sprawdzasz poprawność swoich danych, wprowadzasz dane drugiego rodzica

Krok 3: wpisujesz dane dziecka

Krok 4: wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób, w który chcesz odebrać dokumenty (elektronicznie - skrzynka na ePUAP, osobiście, pocztą tradycyjną)

Krok 5: podgląd wniosku i… podpis (Profilem Zaufanym).

Odpis aktu urodzenia, w zależności od wybranej przez Ciebie opcji, zostanie przesłany w wersji papierowej lub elektronicznej. Razem z nim otrzymasz powiadomienie o nadanym numerze PESEL oraz zaświadczenie o zameldowaniu.

To nie koniec zmian

To nie jedyne zmiany, które wkrótce zaczną obowiązywać, a które dotyczą rodziców. W funkcjonujących dotychczas przepisach i rejestrach publicznych brakuje mechanizmów jednoznacznie łączących dziecko z rodzicami (tzw. parentyzacja). Gromadzone w aktach imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców nie zawsze jednoznacznie ich wskazują. Utrudnia to nie tylko prowadzenie rozmaitych statystyk publicznych, ale też np. realizację programów pomocowych państwa, takich jak Rodzina 500 plus.

Dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało też takie zmiany:

·                jednoznaczne powiązanie danych rodziców i dzieci w rejestrze PESEL (tzw. parentyzacja):

Numery PESEL rodziców pojawią się w danych gromadzonych przy akcie urodzenia dziecka oraz w rejestrze PESEL.  Planowane wejście w życie - od 1 grudnia 2018 r.,

·                szybsze poprawianie niezgodnych z prawdą informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL:

Organy korzystające z dostępu do rejestru PESEL będą mogły zgłaszać niezgodność bezpośrednio do właściwego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą dedykowanej do tego e-usługi.  Planowane wejście w życie - 1 maja 2019 r.

Wydział Komunikacji

Ministerstwo Cyfryzacji

 

Kontakt dla mediów:
Wydział Komunikacji

media@mc.gov.pl

tel. kom.: 694 444  486

tel.: +48 22  556 84 70

 

Data Opublikowania: 27/06/2018

Czytaj więcej

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY KLĘSKI SUSZY

 

Bedlno, 22.06.2018r.


 

Z uwagi na występującą suszę na terenie gminy Bedlno zawiadamiam o wszczęciu w dn. 22.06.2018r. procedury związanej z szacowaniem szkód w gospodarstwach rolnych.

 

Zgodnie z raportami sporządzanymi przez Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa Państwowy Instytut Badawczy w Puławach zagrożenie suszą na terenie gminy Bedlno dotyczy:

  1. na glebach bardzo lekkich (piasek luźny, piasek luźny pylasty, piasek słabo gliniasty, piasek słabo gliniasty pylasty) następujących upraw: zboża ozime, zboża jare, warzywa, krzewy owocowe, rośliny strączkowe.

  2. na glebach lekkich (piasek gliniasty lekki, piasek gliniasty lekki pylasty, piasek gliniasty mocny, piasek gliniasty mocy pylasty) następujących upraw: zboża jare, zboża ozime, krzewy owocowe, rośliny strączkowe.

 

W związku z powyższym informuję rolników poszkodowanych w wyniku suszy o możliwości składania do Urzędu Gminy w Bedlnie (pokój nr 28) wniosków o oszacowanie strat poniesionych w uprawach w terminie do dn. 13 lipca 2018r.


 

Wzór wniosku wraz z niezbędnymi oświadczeniami dostępne są na stronie internetowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, oraz w Urzędzie Gminy w pok. nr 28.


 

 

Data Opublikowania: 22/06/2018

Czytaj więcej

Karta Seniora Województwa Łódzkiego

Uchwałą nr XLIV/544/17 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 24 października 2017 roku został przyjęty program działań na rzecz wsparcia osób starszych w województwie łódzkim pod nazwą    „Karta Seniora Województwa Łódzkiego".

Celem wprowadzenia Karty Seniora jest: promowanie aktywności społecznej i poprawa jakości życia seniorów; wzmocnienie kondycji finansowej seniorów; zachęcanie osób 60+ do korzystania z dóbr kultury, edukacji , sportu i innych na terenie województwa łódzkiego; umożliwienie seniorom rozwoju swoich pasji i zainteresowań oraz promowanie aktywnego spędzania wolnego czasu.

Karta Seniora Województwa Łódzkiego to zbiór ulg i uprawnień oferowanych mieszkańcom województwa łódzkiego, którzy ukończyli 60 rok życia ,które oferują instytucje oraz przedsiębiorcy. Karta wydawana jest bezpłatnie i jest bezterminowa.

Aby otrzymać Kartę Seniora Województwa Łódzkiego należy tylko złożyć wniosek do Regionalnego Centrum Pomocy Społecznej w Łodzi ul. Snycerska 8, 91 – 302 Łódź. Wniosek o wydanie karty można pobrać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bedlnie ,lub na stronie internetowej Regionalnego Centrum Polityki Społecznej w Łodzi:  zakładka Seniorzy/Karta Seniora Województwa Łódzkiego /Wnioski i inne dokumenty

Więcej informacji  na temat Karty Seniora można uzyskać na stronie internetowej www.rcpslodz.pl  lub pod numerem telefonu ( 42) 203- 48- 78 .

Data Opublikowania: 15/02/2018

Czytaj więcej

Jednolity Plik Kontrolny

Szanowni Państwo,

 

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kutnie uprzejmie informuje, że:

w soboty  17 i 24 lutego 2018 r. w godzinach od 9:00 do 13:00, tel. 24 355 65 04

oraz od 14 do 23 lutego 2018 r. w godz. od 07:30 do 15:30, w poniedziałek 19 lutego w godz. od  7:30 do 18:00, nasi pracownicy będą pełnić dyżury w siedzibie Urzędu – Kutno, ul. Troczewskiego 12, Sala Obsługi Bezpośredniej (parter), pok. 205 i 211, tel. 24 355 65 04, 24 355 62 05, 24 355 62 11 w trakcie których udzielać będą ogólnej informacji w zakresie Jednolitego Pliku Kontrolnego,  wysyłki JPK_VAT oraz aplikacji e-mikrofirma. Potwierdzą także Profil Zaufany.

 

Zapraszamy serdecznie

     

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kutnie

Franciszek Boguszewski

Data Opublikowania: 13/02/2018

Czytaj więcej

ZUS ostrzega, nie daj się nabrać fałszywym doradcom

Łódź,  19 września 2017 r.

 

INFORMACJA PRASOWA

 

ZUS ostrzega: Nie daj się nabrać fałszywym doradcom

Od 1 września Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyjmuje bardzo dużo wniosków o emeryturę w związku z obniżeniem powszechnego wieku emerytalnego. Każdy przyszły świadczeniobiorca chciałby aby jego emerytura była jak najwyższa. Na tej potrzebie bazują oszuści mamiący przyszłych emerytów obietnicą korzystniejszego obliczenia emerytury. W woj. łódzkim nie mieliśmy jeszcze takiego przypadku, warto jednak uprzedzić przyszłych emerytów, aby nie dali się nabrać.

Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w woj. śląskim dotarły niepokojące sygnały, że do przyszłych świadczeniobiorców zgłaszają się osoby, które odpłatnie oferują korzystniejsze obliczenie wysokości emerytury, aniżeli czynią to doradcy emerytalni ZUS. Ostrzegamy przed korzystaniem
z usług fałszywych doradców, których jedynym celem wydaje się być narażenie na straty finansowe przyszłych emerytów. Oszuści nie dysponują ani odpowiednią wiedzą, ani precyzyjnymi narzędziami, które pozwalają im spełnić swoje obietnice.

Przy tej okazji warto dodać, że wnioski o emeryturę pomogą wypełnić doradcy emerytalni, którzy działają na Salach Obsługi Klientów, nie ma więc także potrzeby korzystania z płatnej pomocy przy   uzupełnianiu dokumentów.

Wspomnijmy też w jakich okolicznościach pracownik ZUS może nam złożyć wizytę w domu. Taka wizyta możliwa jest tylko wówczas gdy:

  • Przeprowadza się kontrolę wykorzystywania zwolnień lekarskich – jeśli jesteś zdrowy nie masz co spodziewać się takiej kontroli,
  • Przeprowadza się kontrolę płatnika składek i siedziba firmy jest w tym samym miejscu co adres zamieszkania płatnika. Na kontrolę płatnika, inspektorzy umawiają się z wyprzedzeniem.

Poza wymienionymi przypadkami, każda inna niespodziewana wizyta pracownika ZUS powinna budzić nasze wątpliwości.

 

Monika Kiełczyńska

Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS

woj. łódzkiego

 

Data Opublikowania: 20/09/2017

Czytaj więcej