Aktualności

Tarcza Antykryzysowa – wsparcie z ZUS

Ochrona zatrudnienia oraz zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach to główne cele pakietu regulacji, które składają się na Tarczę Antykryzysową. Regulacje te wchodzą w życie 1 kwietnia br. Wśród rozwiązań, które mają zapobiegać skutkom epidemii koronawirusa w Polsce, jest wsparcie realizowane przez ZUS.

 

Jakie wsparcie można otrzymać w ZUS?

Zwolnienie małych firm, zgłaszających do 9 osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 r.

Państwo przejmie na 3 miesiące pokrycie składek do ZUS od przedsiębiorców działających przed 1 lutego br. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnieni z przychodem do 15 681 zł (300% przeciętnego wynagrodzenia), którzy opłacają składki tylko za siebie. Zwolnienie dotyczy składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, FGŚP, FEP. Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 r.

Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i nie regulowały należności, w tym składek pobieranych przez ZUS. Wynika to z regulacji UE.

Więcej szczegółów na temat tej formy wsparcia i informacje na temat sposobu jej uzyskania.

Świadczenie postojowe dla osób, które wykonują umowy cywilnoprawne (umowy zlecenia, agencyjne, o dzieło)

Świadczenie co do zasady wynosi 2080 zł (80% minimalnego wynagrodzenia) i jest nieoskładkowane oraz nieopodatkowane. W przypadku wykonujących umowy cywilnoprawne, których suma przychodów z umów cywilnoprawnych w miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym złożony został wniosek o świadczenie postojowe wynosi do 1299,99 zł (mniej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2020 r.), to świadczenie postojowe przysługuje w wysokości sumy wynagrodzeń z tych umów. Warunkiem uzyskania świadczenia jest, aby przychód w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku nie przekraczał 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału ogłoszonego przez Prezesa GUS na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z FUS obowiązującego na dzień złożenia wniosku. Poza tym zawarcie umowy musi nastąpić przed 1 lutego br.

Więcej szczegółów na temat tej formy wsparcia i informacje na temat sposobu jej uzyskania.

Świadczenie postojowe dla samozatrudnionych

Świadczenie co do zasady wynosi 2080 zł (80% minimalnego wynagrodzenia) i jest nieoskładkowane oraz nieopodatkowane. Warunkiem uzyskania świadczenia jest, aby przychód w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku nie przekroczył 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału ogłoszonego przez Prezesa GUS na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z FUS obowiązującego na dzień złożenia wniosku. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. Przychód w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku musi spaść o co najmniej 15% w stosunku do miesiąca poprzedniego.

Nie trzeba zawieszać działalności, ale świadczenie przysługuje także samozatrudnionym, którzy zawiesili ją po 31 stycznia br. jeżeli przychód z tej działalności z poprzedniego miesiąca nie przekroczył 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału ogłoszonego przez Prezesa GUS na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z FUS obowiązującego na dzień złożenia wniosku.

Samozatrudnieni rozliczający się w formie karty podatkowej, którzy korzystają ze zwolnienia z podatku VAT,   otrzymają świadczenie postojowe w wysokości 1300 zł.

Więcej szczegółów na temat tej formy wsparcia i informacje na temat sposobu jej uzyskania

Ulga w opłacaniu składek bez opłaty prolongacyjnej – odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek

Ulga dotyczy wszystkich płatników składek. Dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Nie ma znaczenia od kiedy płatnik prowadzi działalność. Nie ma też znaczenia wielkość jego firmy. Z ulgi mogą skorzystać także samozatrudnieni.

Ulga dotyczy składek od stycznia 2020 r. Dzięki uldze można opłacić składki do ZUS w dłuższym czasie. Jeśli płatnik złoży wniosek przed terminem płatności składek, nie poniesie żadnych kosztów związanych z ulgą. Jeśli wniosek złoży po terminie opłacania składek, ZUS naliczy odsetki za zwłokę na dzień złożenia wniosku.

Więcej szczegółów na temat tej formy wsparcia i informacje na temat sposobu jej uzyskania.

W jaki sposób można ubiegać się o wsparcie w ZUS?

Aby otrzymać wsparcie realizowane przez ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej, trzeba złożyć odpowiedni wniosek:

Wszystkie te wnioski są dostępne online - na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz na stronie www.zus.pl.

Wnioski można złożyć:

W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku, można liczyć na pomoc pracowników ZUS. Można kontaktować się z nimi telefonicznie.

Materiały uzupełniające:

Gertruda Uścińska, prezes ZUS o wnioskach dot. ulg w opłacaniu składek (link do YouTube)

Tarcza Antykryzysowa - pytania i odpowiedzi (plik doc 134kb)

Zwolnienie z opłacania składek ZUS (link do YouTube)

Świadczenie postojowe dla prowadzących działalność (link do YouTube)

Świadczenie postojowe dla wykonujących umowy cywilnoprawne (link do YouTube)

Odroczenie terminu płatności składek (link do YouTube)

Świadczenie postojowe dla prowadzących działalność  (link do YouTube)

Układ ratalny (link do YouTube)

Zwolnienie z opłacania składek – spółka komandytowa  (link do YouTube)

Układ ratalny – przykład 2  (link do YouYube)

Świadczenie postojowe przy różnych rodzajach umów (link do YouTube)

Świadczenie postojowe przy zawieszonej działalności gospodarczej (link do YouYube)

Świadczenie postojowe dla działalności gospodarczej w formie karty podatkowej – przykład 1  (link do YouYube)

Świadczenie postojowe dla działalności gospodarczej w formie karty podatkowej (link do YouYube)

Karta - świadczenie postojowe (pdf 1,1mb)

Karta - ulgi w opłacaniu składek (pdf 1,1mb)

Karta - zwolnienie z opłacania składek (pdf 1,1mb)

Infografika - Tarcza Antykryzysowa (pdf 1,1mb)

Inforgrafika - zwolnienie z opłacania składek (pdf 1mb)

Infografika -  świadczenie postojowe  - umowy cywiloprawne (pdf 1,2mb)

Infografika - świadczenie postojowe - działaność gospodarcza (pdf 1,1mb)

Infografika - śwadczenie postojowe - karta podatkowa (pdf 1,1mb)

Infografika - ulga w opłacaniu składek (pdf 1,1mb)

Data Opublikowania: 10/04/2020

Czytaj więcej

KOMUNIKAT W SPRAWIE POMOCY DLA SENIORÓW I OSÓB NIESAMODZIELNYCH Z TERENU GMINY BEDLNO

  Mając na uwadze podjęte czynności związane ze zwalczaniem zakażenia, zapobieganiem rozprzestrzenianiu się, profilaktyką oraz zwalczaniem skutków choroby wywołanej wirusem SARS-CoV-2 w celu zwiększenia bezpieczeństwa zdrowotnego dla osób niepełnosprawnych, chorych, osób starszych zamieszkujących samotnie.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bedlnie prosi o kontakt telefoniczny pod numerami telefonu 24  282-17-64    lub  24  282-17-70 w celu zrobienia ewentualnych zakupów podstawowych produktów żywnościowych i higienicznych, wykupienia niezbędnych leków i środków opatrunkowych.

Data Opublikowania: 08/04/2020

Czytaj więcej

MASECZKI OCHRONNE WIELOKROTNEGO UŻYTKU DLA MIESZKAŃCÓW GMINY BEDLNO

 

Szanowni Państwo, Mieszkańcy Gminy Bedlno!

 

Rozpoczęliśmy akcję rozwożenia maseczek dla wszystkich zamieszkałych posesji na terenie naszej gminy.

 

Maseczki są bawełniane  wielokrotnego użytku przy zastosowaniu się do instrukcji załączonej do rozwożonych maseczek.

 

Maseczki będą rozwożone przez druhów z jednostek OSP funkcjonujących w gminie Bedlno z zachowaniem wszelkich procedur w zakresie bezpieczeństwa ich dostarczenia.  Informujemy, że dla każdego mieszkańca gminy jest zakupiona maseczka i zostanie przydzielona na podstawie ilości osób zgłoszonych deklaracji w sprawie odpadów komunalnych. 

Nie  jest możliwe jednoczesne rozwiezienie maseczek dla wszystkich mieszkańców dlatego prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. 

W przypadku pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny /24/ 282 17 70 .

Proszę Państwa drodzy Mieszkańcy o noszenie maseczek i dbanie o nasze wspólne bezpieczeństwo i zdrowie.

 

Wójt Gminy Bedlno

Józef Ignaczewski

 

 

Zachęcamy również do korzystania bezpiecznego systemu powiadamiania Samorządowego Informatora SMSBLISKO ogólnopolska aplikacja – informacje lokalne.

 

W załączeniu sposób używania maseczki oraz logowania się do aplikacji BLISKO

Gmina Bedlno BLISKO mieszkańców - jak się zalogować do aplikacji.

Data Opublikowania: 08/04/2020

Czytaj więcej

ŻYCZENIA WIELKANOCNE

  Z okazji Świąt Wielkanocnych

Data Opublikowania: 07/04/2020

Czytaj więcej

PT KRUS w Kutnie zachęca do korzystania z materiałów prewencyjnych umieszczonych na stronie internetowej Kasy

Jednym z działań ustawowych Kasy jest praca na rzecz zapobiegania wypadkom przy

pracy i chorobom zawodowym rolników. Dane statystyczne, którymi dysponuje Kasa
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, pokazują, że z roku na rok zmniejsza się liczba  wypadków przy pracy rolniczej. W roku 2019 do Placówki Terenowej KRUS w Kutnie zgłoszono 88 wypadków przy pracy rolniczej.
Mimo wprowadzonego obecnie stanu epidemii rolnicy muszą wykonywać w swoich gospodarstwach wiele zwykłych o tej porze roku prac, gdyż zarówno terminy agrotechniczne,  jak i hodowla zwierzęca, nie zwalniają z tej konieczności.
W związku tym mieszkańcy terenów wiejskich powinni pamiętać o konieczności przestrzegania  przepisów bhp podczas prac w rolnictwie. Zasady bezpiecznej pracy przekazywane  są rolnikom podczas szkoleń organizowanych przez pracowników KRUS. Jednak  w ostatnim czasie, by zapobiegać rozwojowi epidemii koronawirusa, bezpośrednie działania  prewencyjne zostały zawieszone. Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, wychodząc  naprzeciw rolnikom, którzy chcą przyswajać podstawowe zasady bhp, na swojej  stronie internetowej www.krus.gov.pl umieściła zakładkę pn. Kampanie prewencyjne  KRUS.
 
Dostępne są tam materiały prewencyjne dotyczące zapobiegania wypadkom w trzech
najliczniejszych grupach zdarzeń występujących w rolnictwie indywidualnym.
Przechodząc do zakładki Nie ryzykujesz, gdy znasz i szanujesz  wszyscy hodowcy zwierząt znajdą porady na temat  zasad bhp podczas pracy ze zwierzętami gospodarskimi.  Uzyskają odpowiedzi na szereg pytań, np. jak się zachować  przy obsłudze zwierząt? Jakich urządzeń używać, by zwierzę  nie zrobiło krzywdy podczas zabiegów pielęgnacyjnych  i weterynaryjnych? Oprócz tego w artykule wymienione  są wymogi, jakie muszą spełnić budynki inwentarskie  i środki ochrony osobistej, by praca ze zwierzętami  była bezpieczna dla rolnika.  Z kolei w zakładce Rola rolnika, by upadku unikał zainteresowani  znajdą informacje, jak ograniczyć ryzyko upadków,  zwłaszcza na terenie podwórek i obejść, z drabin, z  maszyn i ciągników, czy w budynkach inwentarskich. To  tu rolnik dowie się o konieczności stosowania atestowanych
drabin i bezpiecznego obuwia roboczego. Dodatkowo  w materiałach znajduje się odnośnik do listy kontrolnej,  którą mogą się posługiwać właściciele gospodarstw.
Lista pozwala sprawdzić, jakie zagrożenia występują na  terenie obejścia i co należy poprawić, by miejsce pracy  nie sprzyjało upadkom.  Następna zakładka, Mądrze postępujesz, wypadku nie spowodujesz,  przenosi rolnika do zasad bhp, które należy zachowywać  podczas pracy z maszynami i urządzeniami  rolniczymi. Jest to szczególnie istotne, gdyż coraz większa  liczba prac w rolnictwie jest zmechanizowana. Dodatkowo,
wypadki z udziałem maszyn urządzeń powodują najgroźniejsze  obrażenia u poszkodowanych. Stąd też nacisk,  kładziony w materiałach na stosowanie osłon ruchomych  elementów maszyn, zapoznanie się z instrukcjami obsługi  urządzeń, właściwe zabezpieczeniu przewożonych ładunków  czy dobrą koordynację prac przy zbiorach. 
 
Na stronie Kasy dostępne są ponadto elektroniczne wersje broszur i ulotek, wyczerpująco  opisujących pozostałe tematy z zakresu zasad bhp i zagrożeń występujących w pracy  rolnika (zakładka: Broszury prewencyjne), a także film prewencyjny (zakładka: Film –  Upadek to nie przypadek). 
Z uwagi na zwiększenie liczby chorób zawodowych wywoływanych  przez kleszcze zapraszamy do lektury broszury  Borelioza i odkleszczowe zapalenie opon mózgowych,
w której opisano zalecenia dla rolników, które pozwalają  zminimalizować ryzyko wystąpienia chorób  przenoszonych przez kleszcze. Tymi sposobami są m.in.  szczelne okrywanie ciała, czy stosowanie środków odstraszających  owady (repelenty). W broszurze opisano  również, jakie działania podjąć w przypadku, gdy znajdziemy
wbitego w skórę kleszcza.
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych mieszkańców wsi do zdobywania wiedzy na
temat bezpiecznej pracy w rolnictwie, z wykorzystaniem strony internetowej KRUS i zamieszczonych  na niej materiałów informacyjnych. Liczymy, że w ciągu roku 2020 będziemy  mogli powrócić do tradycyjnej formy szkoleń dla rolników, podczas których pracownicy  Kasy będą mogli bezpośrednio omawiać z Państwem zagadnienia z zakresu bezpiecznej  pracy na wsi.
Przypominamy jednocześnie, że zgłoszeń wypadków przy pracy rolniczej należy dokonywać  niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia. W okresie zagrożenia epidemiologicznego  wypadek powinno się zgłosić do Placówki Terenowej KRUS w Kutnie – telefonicznie  (tel. 24 251 04 15), za pośrednictwem poczty (Aleja ZHP 8, 99-300 Kutno) lub drogą elektroniczną  (e-mail: kutno@krus.gov.pl). Zbyt późne zgłoszenie wypadku utrudni przeprowadzenie  postępowania powypadkowego i może skutkować odmową prawa do jednorazowego  odszkodowania.
Na koniec pragnę przypomnieć raz jeszcze o konieczności przestrzegania przez wszystkich  obywateli zaleceń władz sanitarnych w zakresie zapobiegania rozprzestrzeniania się  koronawirusa, o konieczności wzmożenia opieki nad osobami w podeszłym wieku oraz  życzyć Państwu jak najwięcej zdrowia – szczęść Boże!
 
Tomasz Nowicki
dyrektor
Oddziału Regionalnego
KRUS w Łodzi

Data Opublikowania: 02/04/2020

Czytaj więcej

Informacja dot. Słupków granicznych pasa drogowego dróg krajowych i autostrad

  W załączeniu pismo z dnia 24.03.2020  r. znak O.Ł.Z-11.51.1.2020.mj dot. Słupków granicznych pasa drogowego dróg krajowych i autostrad

Data Opublikowania: 01/04/2020

Czytaj więcej

Informacja dot. stwierdzania własnoręczności podpisu lub daty zawarcia na umowie dzierżawy

  SZANOWNI MIESZKAŃCY !

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa określonymi w ustawie z dnia 14 lutego 1991r. Prawo o notariacie, Wójt Gminy nie ma podstaw do stwierdzania własnoręczności podpisu na zawieranych przez mieszkańców umowach dzierżawy. Poświadczenia własnoręczności podpisu zgodnie z art. 96 może dokonać tylko notariusz,   z wyjątkiem niektórych czynności określonych w przepisach szczególnych wydanych na podstawie art. 101 ww. ustawy.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki w miejscowościach, w których nie ma kancelarii notarialnej z dnia 7 lutego 2007 r., do poświadczania własnoręczności podpisu jest upoważniony wójt, jedynie na:

 

  •   pismach upoważniających do odbioru przesyłek i sum pieniężnych oraz dokumentów z urzędów i instytucji;
  •   oświadczeniach stwierdzających stan rodzinny i majątkowy składającego oświadczenie;

oraz:

  •       do poświadczania pozostawania osoby przy  życiu lub w określonym  miejscu,  w celu  otrzymania  emerytury,  renty  lub  innych  świadczeń z ubezpieczenia  społecznego.

 

Wówczas poświadczenie własnoręczności podpisu sporządzone na podstawie tego rozporządzenia wywołuje takie same skutki jak gdyby poświadczenia dokonywał notariusz.

 

W świetle powyższego  poświadczenie własnoręczności podpisu na umowie dzierżawy nie zostało uregulowane we wskazanych przepisach, a co za tym idzie nie ma  podstawy  prawnej do  poświadczenia własnoręczności podpisu i taka czynność nie miałaby mocy prawnej.

Nie ma również możliwości delegowania tych uprawnień na innych pracowników Urzędu Gminy. Są to szczególne uprawnienia Wójta. Uwierzytelnienie podpisu przez Wójta w innych przypadkach niż określone w przepisach nie będzie miało waloru urzędowego poświadczenia podpisu. Jednocześnie poświadczenie podpisu przez innego pracownika
z upoważnienia Wójta nie będzie urzędowym poświadczeniem podpisu. 

 

Wójt Gminy Bedlno

Józef Ignaczewski

Podstawa prawna:

 

1.        Ustawa z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 540 z późn. zm.)

2.        Rozporządzenie ministra sprawiedliwości z 7 lutego 2007 r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki (Dz. U. nr 27, poz. 185).

Data Opublikowania: 31/03/2020

Czytaj więcej

Informacja dotycząca instalacji OZE

  W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19 oraz uzyskanymi informacjami z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi termin składania ankiet dotyczących instalacji OZE zostaje przesunięty do 20 kwietnia 2020r.

Data Opublikowania: 31/03/2020

Czytaj więcej

Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 21

  • Zjawisko/stopień zagrożenia  -  Przymrozki/ 1
  • Obszar województwo łódzkie powiat kutnowski
  • Ważność od godz. 20:00 dnia 29.03.2020 do godz. 08:00 dnia 01.04.2020
  • Przebieg Prognozuje się spadek temperatury do -4°C, a przy gruncie do -8°C. W dzień temperatura maksymalna od 3°C do 5°C, w środę do 7°C.
  • Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%) 80%

Data Opublikowania: 30/03/2020

Czytaj więcej

KOMUNIKAT dla osób ubiegających się o dofinansowanie usuwania folii rolniczych i azbestu

 

W związku z trwającą epidemią koronawirusa, mając na względzie życie i zdrowie mieszkańców gminy Bedlno oraz Wykonawców,  Gmina   Bedlno do odwołania nie będzie realizowała zadań  pn.:

 

 

·    „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej na terenie gminy Bedlno”

·  „Usuwanie   i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest   z terenu gminy Bedlno w 2020 roku”.


Wierzymy, że czas epidemii wkrótce minie i nawiążemy współpracę z podmiotami, które odbiorą folie rolnicze i azbest z terenu gminy Bedlno.

 

 

Bedlno, dn. 27.03.2020r.

 

Wójt Gminy Bedlno

 

/-/ Józef Ignaczewski



Data Opublikowania: 27/03/2020

Czytaj więcej

Ważna informacja dotycząca ograniczeń w bezpośredniej obsłudze interesantów.

   

 

 

 

INFORMACJA

Z uwagi na szybko rozprzestrzeniający się koronawirus COVID-19,
w celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania dalszego roznoszenia oraz w trosce o zdrowie pracowników, mieszkańców
i osób korzystających z naszych usług, wprowadza się od dnia
27 marca br. do odwołania ograniczenia w bezpośredniej obsłudze interesantów.

URZĄD GMINY BEDLNO, GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BEDLNIE, CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH, ORAZ URZĄD STANU CYWILNEGO

BĘDĄ ZAMKNIĘTE DLA PETENTÓW. 

W sytuacjach szczególnych, wymagających osobistego złożenia dokumentów
(z podanym telefonem kontaktowym) udostępniona będzie specjalna skrzynka – znajdująca się przy głównym wejściu do Urzędu Gminy w Bedlnie, która otwierana będzie każdego dnia o godzinie 1400 , a sprawy będą rozpatrywane z opóźnieniem wynikającym z zachowania wymogów bezpieczeństwa pracowników.

Wszelkie sprawy nie wymagające Państwa obecności prosimy konsultować telefonicznie pod numerami telefonów:

24  282 14 20

24  282 17 71

24  282 17 64 (GOPS)

24  282 17 86 (USC)

bądź przesyłać za pośrednictwem poczty polskiej,   elektronicznej skrzynki podawczej xrr5kv833j

lub drogą mailowa na adres ug@bedlno.pl

Pełen wykaz numerów telefonów poszczególnych stanowisk Urzędu Gminy w Bedlnie dostępny jest pod adresem:

WYKAZ TELEFONÓW

 

 

W związku z zamknięciem kasy, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wpłacać na konto Gminy Bedlno o numerze:

93 9021 0008 2004 0010 6454 0117

Natomiast pozostałe należności należy dokonać na rachunek bankowy
(np. podatki, woda, opłaty skarbowe, czynsz itp.):

  24 9021 0008 0010 6454 2000 0003    

 

 

WÓJT GMINY BEDLNO

/-/ Józef Ignaczewski

 

Data Opublikowania: 27/03/2020

Czytaj więcej

ZARZĄDZENIE Wójta Gminy Bedlno w sprawie zmiany organizacji pracy Urzędu Gminy w Bedlnie w związku z epidemią zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2

 

\

 

 

 

ZARZĄDZENIE Nr 34/2020

Wójta Gminy Bedlno
z dnia 16 marca 2020 roku

w sprawie zmiany organizacji pracy Urzędu Gminy w Bedlnie w związku
z epidemią zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, a w szczególności koniecznością zapewnienia ochrony zdrowia interesantów i pracowników Urzędu przed ewentualnym zarażeniem.

                      Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.) w związku z § 8 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego ( Dz. z 2020. Poz. 433)

zarządzam co następuje:

§ 1. 1. Od dnia 16 marca 2020 roku do odwołania Urząd Gminy Bedlno zwany dalej Urzędem prowadzi bezpośrednią obsługę interesantów w ograniczonym zakresie.

            2. W sytuacjach szczególnych, wymagających osobistego złożenia lub odbioru dokumentów udostępniony zostanie punkt Obsługi Interesantów – Kancelaria znajdująca się przy głównym wejściu do Urzędu Gminy w Bedlnie.

            3. W uzasadnionym pilnym terminie załatwienia sprawy (np. rejestracja aktu zgonu) interesanci będą przyjmowani po wcześniejszym umówieniu terminu i konieczności wizyty
z pracownikiem merytorycznym.

          4. We wszystkich pozostałych przypadkach należy korzystać z podanych na stronie internetowej kontaktów telefonicznych, internetowych oraz z poczty tradycyjnej.

          5. Zobowiązuje pracowników Urzędu przy podejmowaniu czynności związanych
z bezpośrednim kontaktem z interesantami do ich ograniczenia do spraw o których mowa
w ust. 3.

        6. W związku z ograniczeniem wizyt i zamknięciem kasy w Urzędzie wszelkie opłaty należy wnosić przelewem bankowym .

§ 2. Zobowiązuję kierowników jednostek organizacyjnych do niezwłocznego przekazywania wszelkich informacji o ewentualnych podejrzeniach wystąpienia objawów chorobowych
u pracownika celem podjęcia stosownych działań, w tym podjęcia decyzji o odsunięciu go od dalszych obowiązków pracowniczych.

§ 3. 1. Pracownicy Urzędu są upoważnieni do odmowy obsługi interesanta w przypadku podejrzenia istnienia symptomów chorobowych.

              2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pracownik jest zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie bezpośredniego przełożonego w celu oceny konieczności podjęcia dalszych czynności, w szczególności zawiadomienia służb medycznych i sanitarno-epidemiologicznych.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

§ 5. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

 

Wójt Gminy Bedlno

Józef Ignaczewski   

 

Data Opublikowania: 26/03/2020

Czytaj więcej